Dział Nauki

Wspólne Przedsięwzięcie NCBR – GDDKiA polegające na wsparciu badań naukowych lub prac rozwojowych w obszarze drogownictwa pn. Rozwój Innowacji Drogowych – RID, konkurs II

Wspólne Przedsięwzięcie RID ukierunkowane jest na wsparcie badań, które mogą być wykorzystane do rozwoju i unowocześnienia procesów realizowanych w działalności podstawowej GDDKiA związanej z rozwojem sieci drogowej oraz utrzymaniem i rozbudową istniejących dróg krajowych.

Celem głównym Wspólnego Przedsięwzięcia NCBR-GDDKiA jest poprawa efektywności zarządzania planowaną, przygotowywaną, realizowaną oraz istniejącą siecią drogową w Polsce
w perspektywie roku 2030.

Dla Kogo:

 

Do konkursu mogą przystąpić jednostki naukowe lub konsorcja składające się wyłącznie z jednostek naukowych.

W skład konsorcjum może wejść nie więcej niż 5 podmiotów

Na co:

Dofinansowanie udzielane przez NCBR i wynagrodzenie wypłacane przez GDDKiA przeznaczone jest na realizację projektów, które obejmują (prace B+R):

  • badania podstawowe,
  • badania przemysłowe,
  • eksperymentalne prace rozwojowe.

W ramach projektu obligatoryjne są badania przemysłowe albo eksperymentalne prace rozwojowe.

Zakres temetyczny:

OBSZAR TEMATYCZNY: TECHNOLOGIA BUDOWY ORAZ REMONTU DRÓG I OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH

Zagadnienie 1F: Diagnostyka sprężonych oraz cięgnowych drogowych obiektów inżynierskich, z uwzględnieniem doboru systemów monitoringu

OBSZAR TEMATYCZNY: PRZYGOTOWANIE I REALIZACJA INWESTYCJI DROGOWYCH W OPARCIU O NAJEFEKTYWNIEJSZE METODY BADAWCZE

Zagadnienie 2C: Wzorcowa metoda oceny inwestycji drogowej na etapie STEŚ uwzględniająca zasady zrównoważonego rozwoju w całym cyklu życia drogi.

Zagadnienie 2D: Metody prowadzenia badań i doboru rozwiązań geotechnicznych dotyczących inwestycji drogowych

OBSZAR TEMATYCZNY: METODYKA PROJEKTOWANIA I ZARZĄDZANIA SIECIĄ DROGOWĄ

Zagadnienie 4G: Materiały, wyroby budowlane i technologie w inwestycjach drogowych, spełniające wymagania gospodarki w obiegu zamkniętym.

Zagadnienie 4H: Innowacyjne metody redukcji hałasu drogowego i zasady ich stosowania

Zagadnienie 4I: Metody pozyskiwania i wykorzystania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii (OZE) zlokalizowanych w pasie drogowym

Budżet konkursu:

11,6 mln PLN,

z czego:

  • ze strony NCBR– 5,8 mln PLN,
  • ze strony GDDKiA – 5,8 mln PLN.

Fiansowanie:

 

Intensywność wsparcia (wartość finansowania) dla jednostek naukowych niebędących przedsiębiorstwami, na realizację prac w projekcie wynosi 100% kosztów kwalifikowalnych, w przypadku gdy projekt realizowany jest w ramach ich działalności niegospodarczej.

Harmonogram konkursu:

 

  • Data ogłoszenia: 30 marca 2022 r.
  • Rozpoczęcie naboru wniosków: 6 maja 2022 r.
  • Zakończenie naboru wniosków: 8 lipiec 2022 r. , godz. 16:00

Wyniki konkursu: NCBR przesyła do wnioskodawców decyzje w terminie do 6 miesięcy od dnia zamknięcia naboru wniosków.

Więcej informacji na stronie https://www.gov.pl/web/ncbr/rid-ii2