Dział Nauki

Przewodniczący Rady Doskonałości Naukowej, działając na podstawie § 12 ust. 1 statutu Rady Doskonałości Naukowej z dnia 9 października 2020 r.,  ogłasza następujący harmonogram wyborów na kadencję w latach 2024-2027:

  1. Powołanie komisji wyborczej – do dnia 24 kwietnia 2023 r.;
  2. Zgłaszanie kandydatów na członków Rady Doskonałości Naukowej – od dnia 1 maja 2023 r. do dnia 31 lipca 2023 r.;
  3. Składanie oświadczeń o przypisaniu do dyscypliny przez kandydata, który nie jest zatrudniony w podmiocie zgłaszającym – od dnia 1 maja 2023 r. do dnia 31 lipca 2023 r.;
  4. Składanie oświadczeń o reprezentowaniu dyscypliny przez osoby uprawnione do głosowania, które nie są zatrudnione w uczelni, instytucie PAN, instytucie badawczym lub instytucie międzynarodowym, które w tej dyscyplinie posiadają kategorię naukową A+, A albo B+ albo uprawnienie nadane w trybie określonym w art. 226a ust. 1 - od dnia 1 maja 2023 r. do dnia 31 lipca 2023 r.;
  5. Dokonanie weryfikacji poprawności zgłoszeń kandydatów na członków Rady Doskonałości Naukowej – od dnia 17 maja 2023 r. do dnia 14 sierpnia 2023 r.;
  6. Sporządzenie listy osób uprawnionych do głosowania - od dnia 17 maja 2023 r. do dnia 14 sierpnia 2023 r.;
  7. Zawiadomienia o wyborach wraz z informacją o sposobie głosowania – do dnia 31 sierpnia 2023 r.;
  8. Głosowanie na kandydatów na członków Rady Doskonałości Naukowej – od dnia 1 września 2023 r. do dnia 30 września 2023 r. ;
  9. Sporządzenie protokołu głosowania i ogłoszenie wyników wyborów – do dnia 31 października 2023 r.

Jednocześnie Przewodniczący Rady Doskonałości Naukowej uprzejmie przypomina, że zgodnie z § 12 ust. 2 statutu Rady Doskonałości Naukowej wybory członków Rady Doskonałości Naukowej są przeprowadzane przy wykorzystaniu elektronicznego systemu wyborczego.

Zgłoszenie kandydata na członka RDN musi zawierać:

1) nazwisko, imię (imiona), adres poczty elektronicznej kandydata, numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz kraj wydania dokumentu tożsamości kandydata oraz datę urodzenia;

2) stopień naukowy lub tytuł kandydata oraz określenie dyscypliny, którą reprezentuje kandydat;

3) nazwę i adres podmiotu zgłaszającego;

4) opis dorobku naukowego lub artystycznego z okresu ostatnich 5 lat;

5) kopię uchwały senatu uczelni lub rady naukowej w instytucie Polskiej Akademii Nauk, instytucie badawczym lub w instytucie międzynarodowym, zgłaszającym kandydata;

6) kopię pisemnej zgody kandydata;

7) oświadczenie kandydata o spełnianiu warunków do objęcia funkcji członka RDN, o których mowa w art. 233 ustawy;

8) oświadczenie kandydata o dyscyplinie, którą reprezentuje – w przypadku kandydata, który nie jest zatrudniony w podmiocie zgłaszającym.

Zgłoszenia kandydatów, w terminie określonym w harmonogramie, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez kierownika podmiotu zgłaszającego, przesyła się do komisji wyborczej za pośrednictwem elektronicznego systemu wyborczego.

Szczegółowe informacje o uruchomieniu i funkcjonowaniu elektronicznego systemu wyborczego zostaną ogłoszone oddzielnymi komunikatami.