Wspólne Przedsięwzięcie NCBR – GDDKiA polegające na wsparciu badań naukowych lub prac rozwojowych w obszarze drogownictwa pn. Rozwój Innowacji Drogowych – RID, konkurs II
Wspólne Przedsięwzięcie RID ukierunkowane jest na wsparcie badań, które mogą być wykorzystane do rozwoju i unowocześnienia procesów realizowanych w działalności podstawowej GDDKiA związanej z rozwojem sieci drogowej oraz utrzymaniem i rozbudową istniejących dróg krajowych.
Celem głównym Wspólnego Przedsięwzięcia NCBR-GDDKiA jest poprawa efektywności zarządzania planowaną, przygotowywaną, realizowaną oraz istniejącą siecią drogową w Polsce
w perspektywie roku 2030.
Dla Kogo:
Do konkursu mogą przystąpić jednostki naukowe lub konsorcja składające się wyłącznie z jednostek naukowych.
W skład konsorcjum może wejść nie więcej niż 5 podmiotów
Na co:
Dofinansowanie udzielane przez NCBR i wynagrodzenie wypłacane przez GDDKiA przeznaczone jest na realizację projektów, które obejmują (prace B+R):
W ramach projektu obligatoryjne są badania przemysłowe albo eksperymentalne prace rozwojowe.
Zakres temetyczny:
OBSZAR TEMATYCZNY: TECHNOLOGIA BUDOWY ORAZ REMONTU DRÓG I OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH
Zagadnienie 1F: Diagnostyka sprężonych oraz cięgnowych drogowych obiektów inżynierskich, z uwzględnieniem doboru systemów monitoringu
OBSZAR TEMATYCZNY: PRZYGOTOWANIE I REALIZACJA INWESTYCJI DROGOWYCH W OPARCIU O NAJEFEKTYWNIEJSZE METODY BADAWCZE
Zagadnienie 2C: Wzorcowa metoda oceny inwestycji drogowej na etapie STEŚ uwzględniająca zasady zrównoważonego rozwoju w całym cyklu życia drogi.
Zagadnienie 2D: Metody prowadzenia badań i doboru rozwiązań geotechnicznych dotyczących inwestycji drogowych
OBSZAR TEMATYCZNY: METODYKA PROJEKTOWANIA I ZARZĄDZANIA SIECIĄ DROGOWĄ
Zagadnienie 4G: Materiały, wyroby budowlane i technologie w inwestycjach drogowych, spełniające wymagania gospodarki w obiegu zamkniętym.
Zagadnienie 4H: Innowacyjne metody redukcji hałasu drogowego i zasady ich stosowania
Zagadnienie 4I: Metody pozyskiwania i wykorzystania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii (OZE) zlokalizowanych w pasie drogowym
Budżet konkursu:
11,6 mln PLN,
z czego:
Fiansowanie:
Intensywność wsparcia (wartość finansowania) dla jednostek naukowych niebędących przedsiębiorstwami, na realizację prac w projekcie wynosi 100% kosztów kwalifikowalnych, w przypadku gdy projekt realizowany jest w ramach ich działalności niegospodarczej.
Harmonogram konkursu:
Wyniki konkursu: NCBR przesyła do wnioskodawców decyzje w terminie do 6 miesięcy od dnia zamknięcia naboru wniosków.
Więcej informacji na stronie https://www.gov.pl/web/ncbr/rid-ii2